Dlaczego medytuję. Odcinek 1.


Witajcie, w dzisiejszym poście (oraz pięciu kolejnych w formie takich oto odcinków) skupię się na podstawowych informacjach dotyczących praktyki medytacji. Ostatnio coraz częściej wspominam Wam o dobrodziejstwach z niej płynących, ale cały czas mam w głowie takie przekonanie, że wszystko musi być poukładane i kompletne. Jeśli miałbym Was jakkolwiek zachęcić do próby medytacji, to dobrze, byście wiedzieli, do czego Was w ogóle zachęcam.



Czym jest medytacja?
Nie próbuję Was namawiać do przejścia na jakąkolwiek ze znanych mi religii. Mam nadzieję, że macie do mnie zaufanie i jesteście w stanie to przyjąć za pewnik. Dla mnie samego (gdybym był na Waszym miejscu) byłoby to podejrzane - sam zresztą podchodziłem do pierwszych ćwiczeń z wielką rezerwą. Kochani, znamy się z Internetu (lub osobiście) nie od dziś i widzicie mnie w różnych etapach i momentach mojego życia. Chcę Was zapewnić, że medytacja jest czymś zupełnie bezpiecznym i wynikającym z głębokiego przekonania o możliwości budowania czegoś dobrego dla każdego z nas.

Medytacja to sztuka i praktyka zagłębiania się w samego siebie i rozumienia procesów, emocji oraz stanów, które w nas zachodzą. To czynność, która pozwala lepiej siebie poznać, wyciszyć się i z większym dystansem podchodzić do wszystkiego, co się dzieje, przy czym większy dystans nie oznacza “braku zainteresowania”. Może ją zgłębiać każdy, niezależnie od tego, gdzie się znajduje i jak się czuje. Celem medytacji, mówiąc najprościej, jest odnalezienie w sobie harmonii, zdrowia mentalnego i wewnętrznego balansu.
Pamiętajcie, nie piszę tego z głowy, to nie jest wiedza podręcznikowa. To wiedza z serca, jeśli tak to można ująć. Piszę to, ponieważ sam zadziwiam się głęboką harmonią i poczuciem bezpieczeństwa, jakie panuje w mojej duszy i zwiększa się z każdym dniem i każdym następnym treningiem. Mam nadzieję, że u tych z Was, którzy spróbują (choćby z ciekawości) również wydarzy się wiele dobrego.

Już jutro kolejny odcinek - 2/6, w którym opowiem o 3 najważniejszych czynnościach w trakcie medytacji. Zapraszam serdecznie.
Jeśli post Wam się podobał, zostawcie komentarz, lajka, udostępnijcie  Będę Wam bardzo wdzięczny za ten drobny gest 

Komentarze