Życie jest cudowną podróżą. Bez błędów.



Życie jest cudowną podróżą. Nie, czekaj... Tam jest błąd! - zorientowałem się, gdy już zakupiłem matę na stół. Ale ponieważ urzekła mnie swoim wizerunkiem, to postanowiłem, że z błędem czy nie - pozostanie w moim domu. Dowiedziałem się też, że może to być świadomy zabieg (a nie tylko literówka), bowiem to wander oznacza błąkanie się, poszukiwanie drogi, przemierzanie. I w tym kontekście stanowi grę słów, której w języku polskim się nie da oddać. Ale ta gra słów bardzo do mnie trafia - niezależnie od tego, czy była zamierzona. Cudowne błąkanie się, poszukiwanie ścieżki. Poszukiwanie siebie? :)

Ten "błąd", mimo że to tylko taka głupota, pokazuje mi, że nie wszystko w życiu musi być doskonałe, by móc się tym cieszyć. Dlatego właśnie postanowiłem, że mata będzie sobie leżeć na stole, by mi o tym przypominać, ilekroć zagłębię się w treść na niej. Pamiętajcie, kochani, że tacy, jacy jesteście, jesteście idealni. Wszechświat się nie myli i nie tworzy błędów. Każdy z nas jest unikatowy w swojej konstrukcji, ze swoją historią i doświadczeniami, sposobem myślenia.

Słowa, które bardzo mnie poruszyły podczas dzisiejszej medytacji to: "Jesteś wystarczająco dobrą istotą". Dziękuję. Jestem wdzięczny za to, że ta prawda do mnie dociera i buduje we mnie, rzeźbi, pozwala się odradzać, odnajdywać siebie na nowo. To niezwykle cenne, nawet jeśli wydaje Ci się, że już siebie znasz. Zawsze jesteś w tej pięknej podróży, w której coś może Cię zaskoczyć. 

Nic dobrego nie wyniknie z uświadomienia mi, jak wiele mi brakuje do doskonałości. To tworzy negatywne obrazy. "Nigdy nie stanę się wystarczająco dobry", "nigdy nie będę idealny" i powoduje niezdrowe napięcie w ciele. Tymczasem tu nie o bycie idealnym chodzi, ale o to, by życie wziąć w swoje ręce, świadomie się nim zachwycać i nim sterować. Jesteś dobry wtedy, gdy czujesz, że jesteś dobry. Wiesz o tym, co jest dobre i co złe, to zostało wypisane w sercu. Gdy jesteś dobry dla siebie, to w naturalny sposób okazujesz też dobroć innym. Bo szczęśliwi ludzie idą w świat, by innym też to szczęście pokazać. 

A przy okazji przeżywają cudowną podróż. Bez błędów.


---
Fot. Marcin Kurcbuch

Komentarze